Pamex DPF-pesulan palvelut
Pamex DPF-pesula huoltaa kaikenlaisia DPF-suodattimia kahdella erilaisella menetelmällä. Tapauksesta riippuen suodatin puhdistetaan joko pesuaineella tai paineilmalla. Pääasiassa raskaan kaluston suuret suodatinpatruunat puhdistetaan FSX:n paineilmatoimisella automaattiasemalla. Laitteisto on sama, jota mm. Volvo, Iveco, Kobelco ja Komatsu käyttävät omissa virallisissa huolto-organisaatioissaan. FSX:n robotisoitu järjestelmä poistaa tuhkat loukuista paineilmapulsseilla, jotka ohjataan hallitusti kennon läpi takaperin. Kennon tuhkamäärä mitataan käsimittalaitteella ja virtausmittauksella ennen huoltoa ja huollon jälkeen. Jos kennoihin jää puhdistussyklin päätteeksi tuhkaa, kenno voidaan puhdistuspolttaa erillisessä uunissa. Sen jälkeen puhdistussykli ajetaan uudelleen.
Sellaiset suodattimet, joissa kennon molemmilla puolilla on monimutkainen putkiosa kiinteästi kiinni, puhdistetaan KSP DPF1800-märkäpesulaitteistolla. Märkäpesulaite on automatisoitu menetelmä, jossa tehokkaasti nokipitoista likaa poistavaa puhdistusliuosta pumpataan kennon läpi takaperin.
Puhdistusaine liuottaa orgaaniset jäämät kennosta ja sen virtaus poistaa liukenemattoman sakan pois loukuista. Puhdistuslaitteisto suodattaa tuhkan pois puhdistusliuoksesta ja sama puhdistusaine käytetään uudelleen.
Puhdistushuolto maksaa käytännössä aina vain murto-osan uuden suodattimen hinnasta. Silti Pamexin DPF-pesulan huoltama suodatin on uutta vastaava ja sille myönnetään takuu.
Puhdistamalla tuhansien säästöt!
DPF, eli hiukkassuodatin löytyy kaikista uudehkoista diesel-käyttöisistä ajoneuvoista. Se alkoi yleistymään vuonna 2005.
Suodattimen tarkoituksena on suodattaa pakokaasusta pienhiukkaset itseensä. Suodattimen elinikä on autosta riippuen 50000 – 400000km ja työkoneissa noin 6000 tuntia.
Kun suodatin menee tukkoon noesta ja tuhkasta, merkkikorjaamot aika tyypillisesti tarjoavat ainoaksi ratkaisuksi sen vaihtamista kokonaan uuteen. Se on huomattavasti kalliimpaa kuin suodattimen peseminen: Pesu irroituksineen, kiinnityksineen ja aineineen maksaa vain murto-osan siitä, mitä vaihtaminen kustantaa.
Puhdistuslaitteistomme on monen auto- ja työkonevalmistajan hyväksymä. Merkkiorganisaation tyypillinen suodattimen vaihtosuositus kuorma-autolle on noin 400tkm. Kuitenkin meidän omien ja kuljetusliikkeiden tutkimusten mukaan se kannattaa pestä jo 150-200tkm ajon jälkeen, koska sen jälkeen polttoaineen kulutus alkaa nousemaan … >> jopa 8,5 ltr / 100km.
Hinnasto:
– alk. 280€ henkilö- ja pakettiautot (sis alv24%)
– alk. 380€ raskaskalusto (alv 0%)
– 50€ nouto ja palautus yhteensä läpi Suomen
Raskas kalusto:
Traktorit, metsäkoneet, trukit, kaivinkoneet, kuorma-autot. Kaikki purettavat suodattimet.
HUOM HUOM! Sama suodatin voidaan pestä moneen kertaan,se ei oikeanlaisella pesulaitteistolla rikkoudu!
Kysy tarjousta myös muista pesuista esim. katalysaattorit, imusarjat, kaasuttimet, egr-venttiilit.
HUOM!
Raskaankaluston laitteistomme on täysin pneumaattinen ja laajasti OEM hyväksytty.
Pesussa emme käytä vettä emmekä pesuaineita, koska vesipesu katsotaan OEM-asiakassektorilla mekaaniseksi puhdistukseksi ja siten suurin osa autojen ja niiden moottorien valmistajista eivät sitä hyväksy.